LOADING . . . . .
paul-regula-produselor-36.html
Flash Page-Flip Home
CMG Romania
HRB expert, iulie-august 2009
37 / 68
Vinexpert
ARGUMENTE...
sÄnÄtoase
CÄtÄlin PÄduraru critic de
vin
Vinul çi stilul de viaĂĂ„
Cei care consumÄ
vin
moderat au diete mai bune çi fac mai multĂ„ miçcare decĂąt nonconsumatorii çi cei care beau alte bĂ„uturi alcoolice. ,,Aceste comportamente sar putea traduce Ăźntr-o mai micĂ„ incidenĂĂ„ a atacului de cord sau fracturĂ„ de çold", au declarat autorii studiului publicat Ăźn revista Journal of Clinical Nutrition. Consumatorii de
vin
mĂ„nĂąncĂ„, de asemenea, mai puĂine grĂ„simi çi colesterol decĂąt nonconsumatorii, fumeazĂ„ mai puĂin decĂąt toate celelalte grupuri çi fac miçcare la fel de mult ca alte categorii de consumatori.
Cei din horeca sunt confidenĂi, sfĂ„tuitori çi, de multe ori, cei Ăźn faĂa cĂ„rora clientul ßçi manifestĂ„ ,,superioritatea", ,,cunoçtiinĂele", ,,informaĂia". LucrĂąnd Ăźntr-o instituĂie presupusĂ„ a completa industria entertaimentului, nu reacĂionĂ„m. Dar, oare, e bine?
S
igur cĂ„ nu te poĂi opune preconcepĂiilor
unui
client Ăźn mod nepoliticos. Cu toate acestea, tĂ„cerea, lipsa de reacĂie sau contra argumentaĂia vis-a -vis de çabloanele strĂąmbe din folclorul clientului de restautrant, este datĂ„, nu atĂąt de politeĂea noastrĂ„, cĂąt, din pĂ„cate, de lipsa de argument coerente. Doresc sĂ„ aduc cĂąteva ,,susĂineri" ale asocierii de termeni
vin
çi sĂ„nĂ„tate. PĂąnĂ„ acum cĂąĂiva ani consideratĂ„ o nebunie, ideea cĂ„
vin
ul
este un aliat al sĂ„nĂ„tĂ„Ăii noastre, s-a apropiat, Ăźn timpurile noastre, de valorile reale. IatĂ„ cĂąteva concluzii ale oamenilor de çtiinĂĂ„ din diferite medii academice çi de studiu medical. Majoritatea sunt desprinse din informĂ„rile acestor medii çi republicate Ăźn Wine Spectator, de unde am fĂ„cut o selecĂie a celor mai importante.
Vinul roçu este bogat ßn fibre
CercetÄtorii spanioli au descoperit cÄ
vin
ul
roçu conĂine cantitĂ„Ăi semnificative de fibre. Consumul de aproximativ douĂ„ pahare pe zi oferĂ„ pĂąnĂ„ la 7% din aportul de fibre recomandat zilnic Ăźn Spania, au raportat cercetĂ„torii Ăźn American Journal of Enology and Viticulture. AceastĂ„ valoare se ridicĂ„ la 8,5% Ăźn SUA pe zi. Ambele medii, atĂąt spaniola, cĂąt çi cea americanĂ„ sunt deficiente Ăźn fibrĂ„. FĂ„rĂ„ sĂ„ ĂźncurajĂ„m excesul, putem sĂ„ fim atenĂi çi la urmĂ„toarele titluri de studii: ,,Vinul alb - bazĂ„ pentru un spray antibacterian", ,,Vinul distruge bacteria care cauzeazĂ„ ulcerul peptic", ,,Compuçii
vin
ul
ui roçu pot ajuta Ăźn lupta contra cancerului de piele", ,,Consumul moderat de Cabernet poate diminua riscul de Altzheimer", "Ăi
vin
ul
alb ar putea ĂźmbunĂ„tĂ„Ăi sĂ„nĂ„tatea plĂ„mĂąnilor"... VĂ„ asigur cĂ„ lista poate continua. Dincolo de beneficiile medicale, existĂ„ relaxarea, bunadispoziĂie, pe care
vin
ul
are capacitate de a le crea fÄrÄ distorsiunile comportamentale date de alte bÄuturi.
Consumul moderat de alcool te protejazÄ de atacul de cord
Potrivit
unui
studiu al Universitatii Columbia, persoanele care consumÄ seara cùteva pahare de
vin
pot fi protejate Ăźmpotriva
unui
atac de cord. Acest lucru este valabil atĂąt pentru bĂ„rbaĂi, cĂąt çi pentru femei, de orice rasĂ„. ,,Rezultatele noastre aratĂ„ un efect puternic de protecĂie a consumului moderat de alcool asupra riscului
unui
atac de cord Ăźn rĂąndul populaĂiei multietnice çi ĂźmbĂ„trĂąnite", a declarat unul dintre autori Ăźn revista Stroke. Consumul a circa douĂ„ pahare zilnic reduce riscul mediu de apariĂie a
unui
atac ischemic, cu aproape 50%. Studiul condus de dr. Mitchell Elkind este Ăźn concordanĂĂ„ cu cercetarile anterioare pri
vin
d bÄutul çi atacul de cord, dar aduce dovezi noi.
condimente-complexe-dintre-38.html